Călător în România

Manastirea Tiganesti

on 5 May 2009

Manastirea Tiganesti, aflata intre Bucuresti si Ploiesti, este vestita atat prin frumusetea sa, cat si prin atelierele ei de tesatorie, in care calugaritele realizeaza adevarate opere de arta. Aici se tese stofa pentru vesmintele preotesti si tot aici a fost lucrata broderia pentru sala maura din Castelul Peles.”

Mai exact, iesiti din Bucuresti pe DN1 si la intrarea in localitatea Ciolpani, daca sunteti atenti la indicatoarele de pe marginea drumului, o sa fiti indrumati sa faceti stanga catre Manastirea Tiganesti.

Distanta totala este de aproximativ 35km si traseul ce-l aveti de parcurs la iesirea de pe DN1 catre manastire nu va va face probleme din punct de vedere al calitatii soselei. Doar sa circulati cu viteza redusa pentru a nu rata al doilea indicator catre manastire, moment de maxima importanta, de altfel.

Harta exacta o gasiti aici.

“Locasul cu hramul Adormirea Maicii Domnului este construit in spiritul vremii, cu pridvor si o singura turla, decorata cu ferestre prelungi. Usa de la intrarea in pronaos prezinta un ancadrament cu motive florale, admirabil executate.”

Am indraznit sa fotografiez interiorul manastirii ce a reusit sa ma fascineze prin grija cu care a fost amenajat si atentia la fiecare detaliu. Toate erau la locul lor si impreuna reuseau sa starneasca in tine un sentiment aparte, solemn si linistitor.

Bucurandu-ne de o vremea de vara grabita sa-si faca simtita prezenta, am prins curaj sa facem o plimbare prin curtea manastirii. Lasand de o parte si de alta casele frumos ingrijite si curtile pline de flori(practic eram in taramul muscatelor de toate soiurile), am ajuns in locul unde trebuia sa fie un curs de apa, cunoscut sub numele de Lacul Maicilor. Probabil ca inspre toamna o sa revina la viata, momentan fiind oprit de barajul amenajat in apropierea manastirii. Malul plin de flori de musetel, printre ele cateva pete de culoare ale altor flori de campie, primavaratice si cantecul pasarilor m-au facut pentru un timp sa ma pierd in decor, insa cu obiectivul aparatului foto pregatit.

“Cladirea muzeului, construita in 1848, a fost mai intai orfelinat, apoi scoala, arhondarie, iar din 1989 muzeu. Aici sunt expuse icoane pe lemn, panza, sticla si metal, vesminte vechi, carti si obiecte religioase.”

Taxa de vizitare a muzeului este de 1 RON/persoana si intotdeauna veti gasi o maicuta binevoitoare sa va fie drept ghid. Putine sunt manastirile care au in curtea lor amenajat si un muzeu pentru astfel de obiecte pretioase cultului religios si acesta este unul care nu trebuie ratat.

Aici am citit si vazut multe imagini ale unui atelier in care se tes materialele pt hainele preotesti.
Din pacate, acum cred ca nu mai este deschis publicului.
La plecare am zabovit in padurea ce se afla in imediata apropiere a manastirii. Multa verdeata, aer proaspat si racoros si mai presus de toate, liniste.

O alta “expeditie” reusita.

Album foto : Manastirea Tiganesti.

2 responses to “Manastirea Tiganesti

  1. ideileluiadi says:

    Interesante locuri! Felicitari pentru blog!

  2. Alexandra says:

    Am fost acolo de 3 ori.E minunat! Odata am fost impreuna cu bunica mea in excursie, apoi dupa ce a murit ea , am fost cu mamaia :d mea si ultima data am fost in excursie tot cu biserica(numai copii). Maicutele ne-au aratat razboaiele de tesut, multe icoane si ne-au povestit despre istoria Manastirii. Cel mai mult mi-a placut icoana facatoare de minuni care era plina de lantisoare, bratari, cercei etc. si pragul de la intrare facut din lemn care era intr-o parte lasat in jos din cauza greutatilor care au stat pe el. Maicutele primesc oameni acolo adica pot dormii la ele dar sa fie anuntate din timp. Mie nu mi-a mai venit sa plec cand am fost a 2 oara :d

Leave a Reply

