Călător în România

Pentru performante

on 15 January 2009

A inceput una din cele mai importante perioade dintr-un an, pentru studenti. Fiecare are o sesiune in care isi stabileste tinte, la un nivel care variaza de la o persoana la alta.

Pe langa studiul intens si discutii aprinse pe teme specifice, pentru o imbunatatire a rezultatelor obtinute in timpul sesiunii, si nu numai, trebuie sa avem grija si de alimentatie. Organismul are nevoie de sustinere in perioadele de efort intelectual, cand consumul energetic creste.

Stiai ca un singur pahar de bere sau o singura tigara pot nimici, in doar cateva minute, o mie de neuroni? Asta, in contextul in care un om pierde zilnic pana la 200.000 de neuroni. Consuma asadar cafea, alcool sau tutun cu moderatie. In seara dinaintea examenului, nu manca mai tarziu de orele 18:00, iar mancarea sa fie usoara.

Pastreaza-ti organismul hidratat. Studiile au demonstrat ca toti copiii care obisnuiesc sa bea multa apa, reusesc sa se concentreze mult mai usor, sa primeasca informatii si sa faca exercitii de aritmetica mental si, de asemenea, sunt mai putin predispusi durerilor de cap. Ai grija sa nu-ti lipseasca sticla cu apa de pe birou atunci cand studiezi si daca nu-ti place apa obisnuita, incearca citronadele sau sucul de ananas, intrucat are proprietatea de a intari memoria.

Un alt sfat ar fi sa te incumeti la o banana pe zi (este bine sa fie cat mai coapta), pt ca reface rapid energia consumata prin efort intelectual. Ea reda calmul si increderea inainte de examen.

Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare. Deci elevii si studentii, inainte de a incepe memorarea cursurilor, sunt sfatuiti sa manance o salata de morcovi cruzi cu lamaie si putin ulei. Cu efecte asemanatoare poate fi folosita salata de varza cruda, iar pentru perioadele de concentrare indelungata – nucile.

Un aliment benefic pentru stimularea memoriei si pentru sporirea capacitatii acesteia este pestele. Tocmai de aceea este recomandat consumul, de cel putin doua ori pe saptamana, a unei portii de peste gras, cum ar fi macroul, heringul si sardinele.

Asadar avem o solutie pt a evita vizitele dese la farmacie pt vitamine si lecitina: mancand sanatos, alimente accesibile buzunarului de student.

Bafta tuturor! Note cat mai mari!


One response to “Pentru performante

  1. biggysor says:

    SA FIE !!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: