Călător în România

TransilvAero Show 2011

on 6 June 2011

Aflat la editia a IV-a, TransilvAero Show a parasit orasul “natal” – Brasovul, indreptandu-se spre Aerodromul Clinceni.
Evenimentul are o traditie de trei ani la Brasov, unde s-a bucurat de o mare popularitate, editia 2010 adunand pe Aerodromul din Ghimbav peste 50.000 de spectatori.

TransilvAero Show a fost numit cel mai promovat eveniment aviatic al anului trecut, titlu acordat de European Airshow Council. Initiativa organizarii acestui eveniment anual ii apartine lui Lucian Barna, care inspirat de pasiunea sa pentru aviatie, a avut viziunea a ceea ce inseamna astazi TransilvAero Show.

Evenimentul de sambata, 4 iunie, de la Clinceni a fost prezentat de Mihaela Radulescu, pentru a doua oara in aceasta postura la TransilvAero Show si comentat de Andrei Lucescu, specialist in tehnica de aviatie.
Mihaela Radulescu

Cel care a deschis seria acrobatiilor a fost George Rotaru, directorul Aeroclubului Romaniei.

Majoritatea pilotilor care fac acrobatie au zburat intai cu planorul, cum s-a intamplat cu Rotaru, care a inceput la 16 ani, in 1998. I-au placut avioanele din copilarie, le vedea la televizor, pe cer, si s-a inscris la liceul de mecanica de aviatie, crezand ca numai asa va putea zbura vreodata.
Acolo a aflat de Aeroclubul Romaniei si de aerodromul din Clinceni. Vreo cinci ani a mers cu maxi-taxi pana la intrarea in comuna Cornetu si inca doi kilometri pe jos, „pe ninsoare”, „pe canicula”.

Acum are aproape 30 de ani si peste 1800 de ore de zbor.
Puteti citi mai multe despre “acrobatii cerului” in acest articol : click me!

Sa-l vedem in actiune!

Apoi cerul a fost animat si plin de culoare datorita Lotului National de Parasutism.
Lotul National de Parasutism
Lotul National de Parasutism

Intre timp, Vulturii tricolori s-au pregatit pentru spectacolul ce a tinut pe toti cei prezenti cu ochii spre cer, pentru a nu rata vreo figura a formatiei Aeroclubului Romaniei, alcatuita din trei aeronave Zlin 142.

Cine sunt “Vulturii Tricolori”?

Alexandru Ion (cap de formatie) este in varsta de 32 de ani, fiind comandantul adjunct al Aeroclubului „Aurel Vlaicu” Bucuresti. A intrat in minunata lume a aviatiei inca de mic, construind aeromodele si machete. In 1996 a inceput sa zboare cu planorul, insa pentru putin timp. A revenit la mansa in 2005, ca discipol al maestrului Gheorghe Uta. Acestuia ii datorează acum intreaga sa carierq de pilot.

Andrei Serbu (aripa stanga) este in varsta de 30 de ani, fiind comandantul adjunct al Aeroclubului teritorial „Gheorghe Banciulescu” din Ploiesti.

Ionut Andrei (aripa dreapta) are 29 de ani si este pilot instructor in cadrul Aeroclubului „Aurel Vlaicu”, Bucuresti.

Cititi mai multe despre ei in acest articol : click me!
Bucurati-va de show!

Si cand credeam ca le-am vazut pe toate, si-au facut intrarea in scena Iacarii Acrobati.
Echipa Iacarii Acrobati – cunoscuti in lume cu numele de AEROBATIC YAKKERS, zboara anual in peste 30 de demonstratii in Romania, Europa si mai nou chiar pana in Orientul Mijlociu. Pentru Iacarii Acrobati, spectacolul este motivul pentru care acestia exista.

Cine sunt “Iacarii Acrobati” ?

Cap Formatie: IOAN POSTOLACHE
– 46 ani;
– Peste 5000 ore de zbor;
– Pilot Instructor la scoala de zbor Regional Air Services,
– Fost component al Lotului National de Acrobatie al Romaniei, a zburat peste 10 tipuri de avioane,
– cel care a intemeiat formatia Hawks of Romania,
– Locul 3 la AERO GP Mamaia 2007.

Coechipier Dreapta: DAN STEFANESCU
– 43 ani;
– Peste 9500 ore de zbor;
– Pilot Comandant Boeing 737 – Compania TAROM;
– Fost component al Lotului National de Acrobatie,
– 1997 & 1998 Campion National Acrobatie si Aterizare la Punct fix;

Coechipier Stanga: DAN CONDERMAN
– 40 ani;
– Peste 7000 ore de zbor;
– Pilot Comandant Boeing 737, Line Training Captain – Blue Air;
– Fost component al Lotului National de Acrobatie;

Aflati mai multe despre ei, pe site-ul dedicat : click me!

Din cauza caldurii din ce in ce mai coplesitoare, nu am putut asista la intreg show-ul, dar am stat suficient cat sa ma bucur de reprezentatia maestrului Zoltan Veres.
Celebrul pilot de origine maghiara si-a inceput cariera in 1988 pe un avion Zlin-50. De atunci a acumulat peste 14.000 de ore de zbor in peste 100 de tipuri de avioane.
Daca in 1995 a fost numit unul dintre cei mai buni 12 piloti ai lumii, in 2007 Zoltan Veres a intrat in Cartea Recordurilor Guiness inregistrand recordul mondial la numar de tonouri executate consecutiv: 408 in 20 de minute. De maxima spectaculozitate este si ultima inregistrare a pilotului in Cartea Recordurilor, o figura executata in formatie cu un cascador pe motocicleta si care a avut ca scop un zbor cat mai apropiat de colegul motociclist. Zborul in proximitate, cu ambele vehicule in aer, a fost inregistrat cu success, la putin peste 2 metri distanta.
Zoltan Veres sustine in fiecare an 45-50 de spectacole in fata unei audiente de peste 2,5 milioane de spectatori.

Toate pozele de la eveniment sunt disponibile aici : click me!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: